xprsss

Xmobile Pro kullanım ile ilgili genel soru cevap kısmına aşağıdan bakabilirisiniz.

LİSANS SÜREM BİTMEDİ AMA KULLANICI PANELİ LİSANS KODU İSTİYOR?

Kullanım lisansınız panelinizdeki sadece 1 cihaza lisans süresi sağlayabilir. Eğer panelinizde 1 den fazla cihaz var ise ve siz sadece 1 adet lisans kodu satın aldıysanız dolayısıyla sadece 1 cihaz için lisans süreniz var demektir.

Kısaca; panelinizde birden fazla cihaz var ise, her cihaz için önce otomatik olarak 24 saat deneme süreniz olur, bu deneme süreniz bittiğinde ise kullanıma devam etmek istediğiniz her cihaz için ayrıca bir lisans kodu satın almanız gerekir.

Diğer bir anlatımla: Panelinize eklemiş olduğunuz her bir cihaz için panelinize eklediğiniz andan itibaren geçerli olacak 24 saat deneme süreniz mevcut olur. Bu deneme süresi o cihaz için sonlandığında kullanıcı paneliniz o cihaz için lisans kodu ister. Eğer o cihaz için ayrıca bir lisans kodunuz var ise yani ayrıca bir lisans kodu satın almış iseniz o zaman kullanıcı panelinizdeki o cihazın bölümüne yeni lisans kodunuzu girip, o cihaz içinde kullanım sürenizi otomatik olarak aktive etmiş olursunuz.


Yani kullanıcı paneliniz sizden lisans kodu istiyorsa bu panelinizde bulunan en az 1 cihaz için kullanım süreniz veya deneme süreniz bitmiş olduğundandır. Kullanım lisansınızı panel bazında değil panelinizdeki cihazlar özelinde düşünmeniz gerekir.




KULLANIM LİSANS SÜREM VAR AMA PANELİME VERİ GELMİYOR ?

Kullanım lisans kodu satın alıp kullanıcı panelinizden kullanım sürenizi aktive ettiğinizde satın almış olduğunuz lisans süresi kadar yazılımı kullanma hakkınız olur.

Lisans süreniz içerisinde; eğer karşı cihaza yükleme yaptıysanız, cihazda yazılım durduğu sürece ve o cihazda internet bağlantısı da olduğu sürece kullanıcı panelinize veri gelmeye devam edecektir.

Lisans süreniz bittiğinde kullanıcı panelnize veri gelmeside duracaktır. Süre bitiminde yeniden lisans kodu satın alınabilir ve kullanım süresi uzatılabilir.

Lisans sürenizin olması kullanıcı panelinize bu süre içerisinde devamlı veri geleceğini garanti etmez. Çünkü kullanıcı panelinize veri gelmesi  için karşı cihazda yazılımın mevcut olması ve yine karşı cihazda internet bağlantısınında olması gerekir.

Yani kullanıcı panelinize veri gelebilmesi için;

1. Kullanım Lisans Sürenizin olması gerekir
2. Karşı cihazda yazılımın mevcut olması gerekir.
3: Karşı cihazda internet bağlantısının olması gerekir


Bu 3 koşuldan birinin olmaması durumunda kullanıcı panelinize veri de gelemeyecektir.




WHATSAPP MESAJLARI PANELİNİZE GELMİYOR İSE ?


Eğer yukarıdaki gibi bir sorun söz konusuysa yani whatsapp verisi alamıyorsanız bunun en muhtemel nedeni yükleme sırasında yapmanız gereken ERİŞİLEBİLİRLİK  ayarını yapmamıs olmanız veya bu ayarda sonradan bır sebeple olmus ayar değişikliğidir.

Çözümü için yükleme yaptığınız cihazda bu ayarı kontrol etmeniz ve düzeltmeniz gerekir. Aşağıdaki şekilde yapabilirisniz. Ayarı düzelttiğinizde whatsapp verisi alımı yeniden başlayacaktır.

Ayarlar - Erişilebilirlik  kısmına girip Yüklü Uygulamalar kısmından  ''Security Settings'' kısmını bulun ve Açık konuma getirin
Bu şekilde ayarı yapabilir/düzeltebilirsiniz.

Zaten açık konumda ise ve hala problem yasıyorsanız önce kapalı konuma getirin sonra tekrar açık konuma getirin.

Bu şekilde yaptığınızda whatsapp verisi alımı normale dönecektir.


YAZILIM KARŞI CİHAZDAN SİLİNEBİLİR Mİ?

Evet her yazılım gibi bu yazılımda bazı durumlarda karşı cihazdan silinebilir. Cihaza format atılması veya cihazın fabrika ayarlarına dönderilmesi veya cihazda Android sürümünün bir üst versiyona güncellenmesi gibi durumlar yazılım silinmesine sebep olabilir.

Yazılım karşı cihazdan silindiğinde kullanıcı panelinize veri gelmesi de duracaktır. Bu durumda panelinize yeniden veri gelmesini sağlayabilmeniz için o cihaza yeniden aynı şekilde manuel olarak yazılımı baştan yüklemeniz gerekir. Uzaktan yükleme diye bir şey bulunmamaktadır.

Yazılımın karşı cihazdan silinmesi sizin lisans sürenizi yani kullanım sürenizi etkilemez. Örneğin 12 aylık lisans süreniz vardı ve 5. ayında karşı cihazdan yazılım silindi ve veri alamamaya başladınız. bu durum lisans sürenizi durdurmaz veya sonlandırmaz. Kullanım süreniz durmaksızın devam edecektir.

Siz ne zaman takip edeceğiniz cihaza yazılımı tekrar yüklerseniz kalan lisans süreniz kadar kullanıma devam edebilirsiniz.


PROGRAMI CİHAZDAN KALDIRMA NASIL YAPILIR:

Programı cihazdan kaldırmak için aşağıdaki şekilde yapmanız yeterli olacaktır.

1- Ayarlar- Biometrik ve güvenlik- Diğer Güvenlik Ayarları- Cihaz Yönetici Uygulamaları  kısmında System Manager kısmını inaktif yapın.

Sonrasında

2- Ayralar- Uygulamalar  kısmından Security Settings uygulamasını kaldırın. ( Bu sırada şifre sorarsa Kullanıcı Panelinizin şifresini Girin)

Böylelikle program cihazdan kalkmış olacaktır.


not: Android sürümünüz eski ise yukarıdaki ilk adım aşağıdaki şekilde olabilir

Ayarlar- Güvenlik- Diğer Güvenlik Ayraları- Cihaz Yöneticileri  - System Manager






PROGRAM CİHAZDAN SİLİNMİŞ İSE VE DOLAYISIYLA PANELİNİZE VERİ GELMİYORSA?

Eğer yükleme yaptığınız cihazda internet bağlntısı kesin var ise ve buna rağmen sizin kullanıcı panelinize cihazdan her hangi bir veri gelmiyorsa yazılım cihazdan silinmiş demektir. Bu durumda kullanıcı panelinizde Cihaz Modelinin Yazdığı üst menü kısmındaki Nokta işareti Kırmızı renkte görünür.

Program her hangi bir nedenle telefondan silindi ise bu durumda kullanıcı panelinize veri akışıda duracak demektir. Kullanıcı panelinize yeniden veri akışının oluşmasını sağlayabilmeniz için programı bir önceki yüklemede yapmış olduğunuz gibi aynı şekilde yeniden yükleme yapmanız gerekir.

Yeniden yükleme yaptığınızda program cihazda yeniden mevcut olacağından ve çalışacağından kullanıcı panelinize  de veri akışı yeniden başlamış olacaktır.

Not: Yeniden yükleme işlemi ilk yaptığınız yükleme işlemiyle neredeyse aynıdır. Tek farkı yükleme sırasında ''i am new user'' ve ''i am already registered user'' seçenek ekranı önünüze geldiğinde bu sefer ''i am already registered user'' olan seçeneği seçmeniz gerekir. Bu seçeneği seçip ilgili alanlara Kullanıcı Panelinnizin emailini ve şifresini aynen girip yüklemeye bu şekilde devam etmeniz gerekir. Farklı bir emial veya şifre girerseniz hata mesajı alırsınız. Buna dikkat edin.

Bu şekilde yeniden yükleme yaptığınızda yükleme sonrasında yazılım cihazda çalışacak ve kullanıcı panelinize yeniden veri akışı yeniden olacaktır.

Kurulum Videolu Anlatım: http://www.xmobilepro.net/xmobile-pro-ucretsiz-deneme.html



ANTİVİRUS PROGRAMLARI YAZILIMI ETKİLER Mİ?

Antivirüs programları çok çeşitlilik göstermektedir, bunlardan çoğu için yazılımı etkilemez diyebiliriz fakat antivirüslerin kendilerini devamlı suretle güncellemeleri dolayısıyla bazı antivirüs programları dönem dönem yazılımın çalışmasını engelleyebilmektedir.

ARAMA KAYDI OLUŞMUYORSA VEYA AÇILMIYORSA

  • Eğer kullanıcı panelinize arama kayıtları düşmüyorsa yani arama yapıldığı görünüyor süresi görünüyor ama Play  kısmı çıkmıyorsa veya play kısmı çıkıyor ama tıkladığınızda kayıt açılamıyorsa bunun bir kaç olası sebebi olabilir.
  • En olası sebebi cihazda bir arama olduğunda yazılım aramayı kayda geçtiği esnada sizinde kullanıcı panelinizden Canlı Panel özelliklerinden her hangi birini aynı anda kullanmaya çalışmanızdır.

  • Bu durumda yazılım hem arama kaydı almaya çalışır hem de Canlı Panel özelliğini kullanmaya çalışır ve bu iki özellik çakışır, bu durumda yazılım iki işlemi birden yapamaz ve arama kaydı hata verir. Bunun neticesindede kullanıcı panelinize gelen arama kaydı var gibi görünsede açmaya çalıştığınızda açılamaz. Bunun olmaması için arama kaydı sırasında canlı panel özelliği kullanmamanız gerekir.

  • Diğer bir olası sebepte cihazda  arama kaydı alma özelliği bulunan benzer herhangi bir yazılımın aynı anda aktif olması durumudur. Buna ek olarak sizin yüklediğiniz yazılımı üst üste 2 veya daha fazla kez yüklemiş olma durumunuzda da yine aynı sonuç doğacaktır.


  • Bu iki durumda da cihazda arama kaydını almaya çalışan birden fazla yazılım aynı anda faaliyet göstermeye çalışacağından yine arama kaydı ya hiç alınamaz yada alınmış gbi panelinize yansısada tıkladığınızda play yaptığınızda hata verir yani açılamaz.


  • Yukarıdaki durumlardan birisi mevcut ise ve sebebinden tam emin değilseniz yukarıda belirttiğimiz gibi programı cihazdan kaldırıp sonrasında sadece 1 kez yüklemeniz mevcut sorunu çözecektir.

  • Programı yeniden yükleme işlemi ilk yükleme işleminizle neredeyse aynıdır. Yani ilk deneme yüklemesini nasıl yaptıysanız yine aynı yüklemeyi yapmanız gerekir. Tek farkı artık siz yeni kullanıcı değilde Mevcut kullanıcı olduğunuzdan yükleme sırasında karşınıza gelecek seçenekte ''im already registered user'' seçeneğini seçmelisiniz ve sonrasında çıkan ekranda mevcut kullanıcı emailinizi ve kullanıcı paneli şifrenizi girmeniz gerekir.

Bu şekilde yükleme yaptığınızda panelinize yine normal akışında veri alımı gerçekleşecektir ve muhtemelen arama kaydı ile ilgili olan sorun çözülmüş olcaktır.


Bu olası durumlar dışında genelde bu soruna sebep olan olası bir durum bulunmamakla beraber bazende arama kayıtlarında hiç bir problem olmadığı halde eğer alınan arama kaydı ios tabanlı bir cihazdan açılmak isteniyorsa yani mesela iphone veya mac  cihazdan açılmak istendiğinde Player plugin içeriği buna uyumlu olmama durumu oluşabiliyor ve kayıt bu cihazlardan açılamıyabiliyor. Böyle bir durumda kaydı diğer bir pc veya androidden açmayı deneyip sorun olup olmadığına bakabilirsiniz.


  • Tüm yukarıdaki işlemlerden sonra hala arama kayıtlarında sorun yaşıyorsanız kullanıcı panelinizden Ayarlar (settings) kısmından arama kaydı ayarını yani ''Call recording codec'' ayarını kontrol etmeniz gerekebilir. Bu ayar cihazdan cihaza çok farklı sonuçlar verebilmekte olduğundan en doğu ayarı deneme yanılma yoluyla bulmaya çalışabilirisniz.

En olası seçenekler aşağıdaki seçeneklerdir ve bu sıra ile ayarlanıp sonrasında alınan arama kayıtlarında durum kontrol edilebilir. Sizin için en uygun ayarda bırakabilirisniz. Bu ayarları yaptıktan sonra karşı cihaz panelinizde online görünüyorsa en az 2 veya 3 yeni aramada durumu kontrol edip ayarın işe yarayıp yaramadığına öyle karar verin.

AMR- DEFAULT
AMR- MIC
AMR- VOICE CALL 
AMR- VOICE RECOGNATION
AMR-AUTO

Call Recording Delay: 2

Recording Sample Rate: 8000








CANLI PANEL ÖZELLİKLERİ KULLANIRKEN BAĞLANTI SAĞLANAMAMASI:

Kullanıcı panelinizde canlı paneli özellikleri kullanmayı denediğinizde hata alıyorsanız ( bağlantı yok hatası veya internet yok hatası gibi hatalar) ve bağlanamıyorsa bunun muhtemel bir kaç nedeni olabilir.

En muhtemel nedeni o anda karşı cihazda internet bağlantısı olmaması ve bu yüzden bağlanmaya çalıştığında bağlanamamasıdır. Bu durum karşı cihaz internete bağlandığında kendiliğinden düzelir.

Olası 2. durum ise yükleme yaparken Erişilebilirlik Ayarı olan aşağıdaki ayarın yapılmamış olmasıdır. Bu ayar yaılmadığında da canlı panelde bağlantı sorunu olabilir. Çözümü ise bu ayarın cihazda yeniden yapılmasıdır.

Ayarlar - Erişilebilirlik  Kısmına girilir ve Security Settings kısmı Açık konunuma getirilir. Ayar bu şekilde yapılır. Sonrasında mevcut sorun ortadan kalkacaktır.



CANLI EKRAN GÖRÜNTÜSÜ ALMA (detay)

Canlı özelliklerden ekran görüntüsü alma özelliği size karşı cihazın ekranında o anda olup biteni anıında aktaran bir özelliktir. Bu özellikte diğer özellikler gibi veri aktarımını internet bağlantısı yoluyla panelinize iletir. İnternet bağlantısındaki yavaşlık veya kopukluklar bu veri aktarımının kalitesini tabiki etkileyecektir.
Bu canlı ekran görüntüsü alma özelliği kullanıldığı sırada karşı cihazda en üst kısımda 
küçük Screen Mirroring ikonu belirecektir.

Bu ikon canlı ekran izleme özelliğini kullandığınız süre boyunca cihazda üst kısımda belirir. Eğer bu ikonunun belirmesini istemiyorsanız bu özelliği kullanmamanız gerekir zira ikon belirmeden bu özellik kullanılamamaktadır.


Diğer canlı özelliklerde ise bu şekilde beliren bir ikon bulunmamaktadır. Yanı bu sadece canlı ekran görüntüsü alma özelliğine has bir durumdur.



VERİLERİN EKSİK GELMESİ DURUMU OLABİLİR Mİ?

Çok sık rastlanan bir durum olmamasına rağmen verilerin eksik gelme durumu olası bir durumdur. Cihazdan eksiksiz veri alımı bir çok faktürün aynı anda doğru olarak işlemesine bağlıdır. Bu faktörler arasında internet bağlantısı kalitesi, cihazın android modeli, cihazda yazılımın çalışmasına engel teşkil edebilecek antivirus tarzı programların o anda aktif olabilmesi gibi faktörlerin yanı sıra kullanıcı paneliniden özellikle canlı panel özelliklerinin bir kaç tanesinin aynı anda kullanıma sokulması 

Örneğin: cihazda yazılım arama kaydı yaparken aynı esnada kullanıcı panelinden canlı özelliklerin kullanılmaya çalışılması. Bu durumda yazılım aynı anda birden çok işlevi bir arada yapamayacağından  eksik veri alma durumu ortaya cıkabilir. Android versiyonlarının sürekli yeni versiyonlarla güncellenmeleri ve yazılımın buna adapte olma sürecide göz önünde bulundurulursa muhtel eksik veri alma durumunun ortaya çıkması olası bir durumdur.



ARAMALARDA TEK TARAFLI SES GELMESİ:

Aramama kayıtlarında tek taraflı ses gelmesi sorunu genelde en son sürüm Android versiyonu olan (genelde Android 9) bazı cihazlarda olabiliyor.

Örneğin şuan için Android 9 versiyonuna sahip galaxy S8 ve galaxy S8+  cihazlarda arama kaydı tek taraflı olabilmektedir.

Bunun ayarsal bir çözümü şuan için bulunmamaktadır. Bu özellik olmazsa olmazınızsa bu cihazlar yerine diğer model cihazları tercih etmeniz gerekiyor.


KARŞI CİHAZLA BAĞLANTI SADECE İNTERNET VARKEN Mİ OLUR?


  • Evet yükleme yaptığınız cihazdan kullanıcı panelinize veri gelebilmesi için o cihazda internet bağlantısı olması gerekir. İnternet bağlantısının türü fark etmez ama mutlaka internet bağlantısı olması gerekir. Yani ister wifi üzerinden istersede 4g üzerinden bağlantı olsun farketmez ve veri kullanıcı panelinize gelir.



  • Ama karşı cihazda internet yoksa ozaman kullanıcı panelinize veri akışı duracaktır taki yeniden cihaza internet bağlantısı gelene kadar. Sonrasında cihaza internet bağlantısı geldiğinde sizin kullanıcı panelinizede veri gelmeye başlayacaktır.


KULLANICI PANELİNİZE VERİ GELMİYOR İSE NEDENİ NE OLABİLİR?

Kullanıcı panelinizde hemen üst menüde bulunan cihaz adının (veya modelinin ) yazdığı yerin hemen solunda bulunan Nokta işeretinin renginden o anda karşı cihazda internet olup olmadığını anlayabilirsiniz.

Nokta işareti Yeşil ise o anda bağlantı var demektir.

Nokta işareti Gri veya Kırmızı ise karşı cihazla o anda bağlantı kurulamıyor muhtemelen karşı cihaz o anda internete bağlı değil demektir.

Nokta Gri veya Kırmızı ise karşı cihazla o anda bağlantı kurulamadığından panelinize veri akışıda o anlarda olamayacaktır. 

Dolayısıyla bilmeniz gereken şey eğer karşı cihazda internet yoksa o anda panelinize veri gelemez ve cihazla panellinizden bağlantı kuramassınız.

Karşı cihaz internete yeniden bağlandığında panelinizdeki Nokta işareti de Yeşile dönecektir ve panelinize veri gelmeye devam edecektir.





YÜKLEME YAPTIĞINIZ CİHAZDA İNTERNET OLDUĞUNDAN EMİNSİNİZ AMA PANELİNİZE VERİ GELMİYORSA;


  • Karşı cihazda yani yükleme yaptığınız cihazda internet bağlantısının olduğunundan KESİN (%100) eminseniz ve panelinize hala veri ulaşmıyorsa bunun nedeni karşı cihazdan yazılımın SİLİNMİŞ olması durumudur.Yazılım karşı cihazdan silindi ise dolayısıyla panelinizede bir veri gelmeyecektir. Bu durumda kullanıcı panelinizdeki üst menüde cihaz modeli yazan yerin hemen yanındaki Nokta işareti KIRMIZI renkte görünür.


  • Bu durumda yeniden veri alımının oluşabilmesi için o cihaza yeniden aynı kurulumun manuel olarak yapılması gerekir. Uzaktan kurulum diye bir durum yoktur ve sadece manuel olarak yani cihazı elinize alıp ilk yükleme yaptığınız şekilde yeniden kurulum yapmanız gerekir. Yeniden kurulum yaptığınızda kullanıcı panellinize yeniden veri gelmesi normale dönecektir.


  • Karşı cihazda yazılımın silinmiş olma durumu kullanım lisansınız ile ilgili bir durum değildir. Kullanım lisansı size yazılımı kullanımı için süre sağlar. Bu süre içerisinde eğer karşı cihaza yükleme yapmışsanız ve karşı cihazda yazılım o anda mevcutsa ve de karşı cihazda internet bağlantısı da varsa ozaman kullanıcı panelinize veri gelmeye devam edecektir.



  • Eğer karşı cihazda internet olup olmadığını bilmiyorsanız ve panelinize veri gelmiyorsa bunun sebebi muhtemelen karşı cihazda internet bağlantısının olmaması durumudur. Bu durum karşı cihaz internete bağlandığında kendiliğinden düzelir.



AYNI KULLANICI PANELİNE DİĞER BİR CİHAZ EKLENEBİLİRMİ VE AYNI ANDA TAKİP  EDİLEBİLİR Mİ?

Eğer kullanıcı panelinizden extra bir veya bir kaç cihaz daha takip edebilmek istiyorsanız bunu yapabilmeniz mümkündür.

Bunu gerçekleştirebilmek için penelinize yeni eklemek istediğiniz cihaza da aynı ücretsiz deneme yüklemesini yapmanız gerekir.  ÜCRETSİZ DENEME

Bu yüklemeyi yaparken yükleme sırasında ekrana gelecek olan seçeneklerden''im already registered user'' seçeneğini (mevcut kullanıcı seçeneğidir)  seçmelisiniz ve çıkan ekranda mevcut kullanıcı panelinizin emailini ve kullanıcı şifresini girmeniz gerekmektedir. Bu şekilde kurulumu yaptığınızda artık o yeni cihazda kullanıcı panelinizde görünecektir.

Bu şekilde panelinizde görünecek olan yeni cihaz için 24 saat deneme süresi olacaktır. Yani 24 saat süresince o cihazdan gelen verileri panelinizde izleyebilirsiniz.

24 saat deneme süresi dolduğunda  o cihaz için veriler panelinizde görünmez ve devam edebilmek için o cihaza içinde lisans kodu girmeniz gerekir.


Bu aşamada o cihaz için kullanıma devam etmek istiyorsanız 2 seçeneğiniz olacaktır.

1. Lisans Süresi Transferi Seçeneği: Bu seçenek panelinizde lisanslı olan diğer cihazın kalan lisans süresini onda iptal edip yeni cihaz için aktif hale getirmektir.

 DETAY BAKINIZ


2. Yeni Lisans Kodu Almak: Bu seçenekte yeni bir lisans kodu satın alırsınız ve o kodu kullanıcı panelinizde yeni cihazın bölümüne girersiniz ve lisans süreniz o cihaz içinde aktif olur .
Böylece aynı kullanıcı panelinizden hem eski lisanslı cihazı hemde yeni cihazı lisans süreleri boyunca aynı anda takip edebilirisiniz.



XMOBİLE PRO HANGİ CİHAZLAR İÇİN UYUMLUDUR?

Yazılım sadece Android cihazlar ile uyumludur. IOS cihazlar için (örnek iphone) uyumlu değildir.

Kullanıcı Paneli ise pc, android veya ios cihazlardan girilip kullanılabilir. Kullanıcı panelinin ios cihazlarda kullanımı genelde sorunsuz olmakla birlikte ios ta media player plugin desteğinin kısıtlı olmasından dolayı paneldeki canlı panel özellikleri kullanılırken iosta videoyu açamama veya sesi açamama gibi sorunlar olabilmektedir.

Böyle durumlar android den veya pc den panel kullanıldığında muhtemelen olmayacaktır. Bu sebeple kullanıcı panelini Android bir cihazdan veya pc den kullanmanız daha doğru bir seçim olacaktır.